OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz
Grumman G-44 Widgeon
měřítko:  1/9,5
Rozpětí: 1283 mm
Délka: 996 mm
Motor: 2 x P/U 280-3
Vrtule: 2 x 9x9 třílistá
Hmotnost: 804 g
Serva: 2x Carson
Materiál: Polystyren + balza
Plocha křídla: 24 dm2
Elektronika: Přijímač Hitec HPD-07RB + Jeti JES20
Plošné zatížení: 33.50 g/dm2
Baterie: 2S LiPol E-Tech 1700mAh

Jednou z jara, při stavbách mých modelů v době kdy jsem se ještě "bál"
křidélek, mě napadla spásná myšlenka,udělat si na léto k vodě nějaké
letadlo na vodu, prostě vodoucha...
Tak jsem ve volných chvilkách procházel svoje složky v počítači, až jsem
narazil na Grummana G-44, který byl sice dvoumotorový, ale i to se mi
stalo výzvou, dvoumotorového jsem ještě nepostavil..
A vodoucha vůbec.. Dal jsem vyhledévání na Airliners.net a tam se mi
velmi zalíbila modrožlutá varianta nátěru, kterou jsem si i zvolil pro
svůj model...
Grumman G-44

Grumman G-44

Grumman G-44 před prvním letem...
Grumman G-44

Grumman G-44

Horní pohled...
Grumman G-44

Grumman G-44

Poprvé na vodě...
Jednoduché to zrovna nebylo, ani s určením velikosti, ani žebry na výpal,
vlastně ani s postupem jak ho udělat a jak začít, jakou zvolit velikost
pro možné vložení pohonu do motorových gondol na křídle atd...
Nejprve jsem si v grafickém programu namaloval plán, potom upravoval
velikost tak dlouho, až mi vycházela rozměrově na usazení pohonu P/U280-3
do motrových gondol na křídle...
Vhodné bylo 1/9,5 tedy model Grummana o rozpětí: 128,3 cm a délce: 99,6 cm.
Super, podle plánu jse si připravil vypalovací žebra na křídla, gondoly i
trup a hurá...
Pustil jsem se s nadšením a vervou do toho. Grumman měl hodně zvláštností,
tvar křídla, na něm gondoly motorů, výškovku ve středu směrovky a široký trup.
Po dvou týdnech jsem měl již trup i křídlo hotové před natřením..
Ten trup byl strašně mohutný, jen aby to vůbec dokázalo letět, myslel jsem si.
Tak jsem postupně natřel okýnka, potom trup a křídla žlutou barvou a nakonec
modrou..
To byl fakt fešák...
Moc se mi líbil! Usadil jsem serva, pohony do gondol a na sucho odzkoušel..
Super zvuk i vše ostatní...
No a teď jenom vyzkoušet...
Dva dny na to se stavil Lukáš, tak jsme vzali Grummana a šli dozadu na řeku..
Složil jsem ho, Luk nafotil a položil jsem jej na vodu...
Nádhera!! První seznámení s vodou!!
Popojel jsem a super! Tak jsem popojel až doprostřed řeky a plný plyn...
Začal se točit dokolečka, podle toho, který bočním plovákem se zrovna dotýkal..
Brzdilo ho to natolik, že se stáčel, jako když zatáčíte nohama na saních...
Snažil jsem se ho vyrovnávat směrovkou tak, aby se plováky nedpotápěly do
vody, ale pouze směrovkou to bylo takřka nemožné....
Pojezdil jsem si tedy alespoň po vodě, a smírným zklamáním šel domů...
Teď jsem věděl, že křidélka budou nutná..
Grumman G-44

Grumman G-44

Zkouška jízdy po vodě..
Grumman G-44

Grumman G-44

Výškový let G-44 před zkouškou vlastností...
Grumman G-44

Grumman G-44

Při zkoušce kluzu..
Grumman G-44

Grumman G-44

Grumman ve stoupání před lopingem...
Grumman G-44

Grumman G-44

Průběh lopingu...
Grumman G-44

Grumman G-44

Grumman G-44 při přistávání...
Druhý den jsem se synovcem vzal Grummana a šli zkusit let na Trhovici..
Hop... Letěl nádherně...
Zatáčka...
Po čtyřiceti vteřinách hups! A už loping, zádový let, kluz, vývrtka, souvrat
a jiné kousky.. Na zádech letěl nádherně, stejně dobře jako v normálním letu..
Tak alespoň tady jsem byl velmi spokojený.. Nádherné polítání!!!
Dlouho jsem to na suchu nevydržel a po několika dnech jsme vyrazili opět na Bažiny na vodu... Plný Plyn, dorovnávání, pár otáček, dorovnání , výškovka a...
Utrhl se z vody a letííí...
Super!!! Paráda!!
Tak, tak, ale zvládl to... Podařilo se mi to dvakrát /vždy s novou plně nabitou
baterií/, ale věděl jsem, že bez křidélek to nepůjde..
Slibuju mu je však dodnes... Mezi tím jsem však začal stavět jiného vodoucha pro syna.... A v návrzích a plánech mám nachystané ještě tři...
Uvidíme! Zasloužil by si je!
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one