OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz
Lake La-4
měřítko:  1/9
Rozpětí: 1074 mm
Délka: 724 mm
Motor: Mig 400/ 3S LiPol
Vrtule: GWS 8 x 5
Hmotnost: 807 g
Serva: 2x Power HD 1900A
Materiál: Polystyren + balza
Plocha křídla: 17,5 dm2
Elektronika: Přijímač Jeti REX 7MPD + Jeti JES20
Plošné zatížení: 46.11 g/dm2
Baterie: 3S LiPol 1300mAh

Předloni v létě /2008/, když byl u mě syn na posledních prázdninách, si taky přál
nějakého hydroplánka, tak jsem se rozhodl, že mu jej postavím...
Kdysi se mu velmi líbil americký osobní hydroplán Lake La-4,
kterého viděl na stránkách Airliners.netu, tak jsem se ujistil, jestli myslí toho...
Ano přál si ho již tenkrát a shánění 3 pohledového plánku mi nakonec dalo
víc práce a zabralo víc času, než samotné zhotovení...
Věděl jsem, že byl popisován v Modeláři z roku 1966, ale sehnat jej bylo nad lidské síly..
Lake La-4

Lake La-4

Zvolení si a zkouška těžiště...
Lake La-4

Lake La-4

První let s motorem MIG480/3LiPol
Lake La-4

Lake La-4

Vystoupávání Lake La-4
Lake La-4

Lake La-4

Výškový let ...
Lake La-4

Lake La-4

Odlet...
Lake La-4

Lake La-4

Ještě jeden boční pohled...
Nakonec jsem podal inzerát v Model bazaru a ozvali se mi tři lidé..
Super!!! Dva z nich mi poslali oskenovanou monografii i s náhledem a
řezy /3wiew/.
Poděkování patří především p. Němcovi a p.Oldovi N. i ostatním,kteří mi pomohli při shánění 3 wiew náčrtů s řezy z modeláře r. 1966. Patří jim dík i za syna!
Tak a nejhorší bylo za mnou...
Zhotovil jsem plán, negativy řezů /žeber/, profilu křídel z pozinkovaného
plechu a mohl začít.
Práce mi vcelku šla od ruky a s pomocí přítelkyně Moniky nejen při
nátěru modelu, byl tento za pět dní hotový, osázený servy, motorem a
připravený ke zkoušce..
Lake La-4

Lake La-4

Nácvik přistání...
Lake La-4

Lake La-4

Nízký odlet...
Lake La-4

Lake La-4

Jojky....
Lake La-4

Lake La-4

Kontra....
Lake La-4

Lake La-4

Podrovnání....
Lake La-4

Lake La-4

Před dosednutím....
Domluvil jsem se kámoši z Chudčic /Šaclovými a P.Bittnerem/, /já, Monika a syn/ vzali vodoucha a jeli Na kamínky ho zalétnout.
Model v měřítku 1/9 o rozpětí: 125,0 cm a délkce: 84,5 cm v červeno-bílém
nátěru dle skutečného z Airliners.netu byl poháněný MIG-480 s 3S LiPol 2200mAh.
Sestavil jsem ho, tipnul těžiště, chvíle soustředění syna Olika...
Plný výkon a .... Hop...
Model se mírně pronesl, zasedl do křídel a letěl...
Pomalu, ale letěl... Stoupal těžkopádněji, ale stoupal..
Syn udělal asi pětiminutový let a šel přistát...
Přistání nebylo nejlepší, ale bez znatelného šrámu..
Lake La-4

Lake La-4

Na přírazu u břehu...
Lake La-4

Lake La-4

První seznámení s vodou...
Lake La-4

Lake La-4

Fičel si to dost rychle, ale neodlepil se...
Posunul jsem těžiště více dozadu asi o 7 mm, vyměnili baterie a hups...
Letěl a stoupal podstatně líp,ale přece jenom by to chtělo do budoucna silnější motor asi stříďáček..
Už proto, že později jsme byli s Monikou dvakrát u vody, ale i přes to, že se rozjel velikou rychlostí a nadzvedl se, zvody se však utrhnot již nedokázal..
Asi by bylo nejvhodněší do motorové gondoly tzv. vpáchat ještě jeden drát a předělat pohon na silnější střídavý. Zde je nadbytek výkonu stejně tak potřeba jako u předešlého Grummana G-44.
Syn ho tu nechal na doladění...
Před nedávnem jsem mu ho odvezl, ale asi s ním ještě nikde nebyl... Ten pohon bude chtít asi zvýšit...
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one