OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz
Curtiss P-40E Warhawk
měřítko:  1/10,5
Rozpětí: 1083 mm
Délka: 904 mm
Motor: OC-400/6V-3
Vrtule: 9x9 třílistá - původně 9x8 čtyřlistá
Hmotnost: 584 g
Serva: 2x Xtreme
Materiál: Polystyren + balza
Plocha křídla: 20.8 dm2
Elektronika: Přijímač Hitec HPD-07RB + Jeti JES20
Plošné zatížení: 28.08 g/dm2
Baterie: 2S LiPol 1700mAh

No a to je právě to kdyby... Kdyby mě nenapadlo udělat si něco i z Ameriky.
Dlouho jsem přemýšlel co by to mělo být, ale nakonec zvítězil Curtiss.
No a jaký jiný než P-40E, už pro ta křídla a kabinu. Později asi za rok jsem zjistil,
že jsem si vlastně vybíral apsolutně rozdílné druhy letadel, tvary trupu, křídel a kornidel..
No a kamufláž mi tentokrát byla zcela jasná. Jak jinak než zubatého žraloka.
Pustil jsem se tedy do jeho stavby s vervou a za 3 týdny byl na světě v plné kráse a sestavě i s kamufláží...
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

Takhle vypadal Curtiss před prvním letem se 4 listou vrtulí bez kužele...
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

Takhle vypadal po opravě po zkušebním letu, spíš pádu..
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

Blízký průlet ...
V těchto mých produktivních začátcích se i zrodil nápad vylepšit pohon P/U280-3,
což se nakonec podařilo a později zvrtlo na úplně jinou koncepci - více elektropohony - moje převodovka.
Tím nastal vlastně první ModelBOOM v mém modelaření. Více rubrice Sovičkoviny...
Začaly úvahy o dalších a dalších letadlech, něčeho i na vodu, tvorba plánů a nápadů na vylepšení výroby, hlavně co nejhezčí modely a co nejlevněji.
Prostě vypilovávání do detailů až skorodokonalosti..
Podotýkám, že modelařit jsem začal až asi tři roky po rozvodu, kdy mě modelařina "nahrazovala" syna a rodinu, kteří se odstěhovali na Slovensko..
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

Na plné rychlosti...
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

To není vis, to je jen vzepnutí se...
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

Čelní nálet na sebe před přistáním...
Možná proto ten BOOM..
Pro tvar přední části trupu /nosu/ Curtisse jsem věděl, že 280tka už bude slabá,
tak jsem přemýšlel a později i do detailu vymyslel, vyrobil a vyzkoušel prototyp
"Mojí převodovky".
Curtiss o rozpětí: 108,3 cm a délce: 90,4 cm létal s 2S LiPol 1700mAh dobrých 12 minut.
Při prvním zalétnutí se zkouškou čtyřlisté vrtule s P/U280-4 a originálním kuželem nastalo stočení se po křídle a BUM...
Pád!.. Ulomila se směrovka a levé křídlo po nárazu na brázdu oraniska a kužel se rozlétl, tak a bylo pro tento den dolítané... Doma jsem ho zkontroloval a zjistil, že levé křídlo mělo větší negativ než pravé... Chovalo se to tudíž jako zvednuté křidélko /chyba výroby/..
Proto ani plná směrovka neměla šanci to vyrovnat, naopak nastal propad níž....
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

Přistání....
Curtiss P-40E

Curtiss P-40E

Blízký průlet na Trhovici...
Nalepil jsem uražený konec křídla, upravil negativ na stejno s druhým křídlem, natřel konce na stejno a vyměnil čtyřlistou vrtuli za třílistou s "mojí" převodovkou a maketovým kuželem, který jsem den na to dodělal a šlo se znovu na to..
Soustředění a hop.. Letěl parádně, ani těžiště nebylo potřeba měnit, jen zvuk převodovky zněl díky tlamě na trupu a dutin jinak, tak opravdověji...
Lítal jsem s ním snad rok a půl kdy to jen šlo, byl elegantní, vzhledný a let měl taky moc pěkný, navíc se mi líbila i silueta výškovky a křídel.. Opět úplně jiných než měli ostatní... Dnes visí v obýváku u stropu a čeká opět na křidélka, která jsem mu slíbil před více než rokem a půl, že mu dodělám, že si je zaslouží..
Tento model je k zhlédnutí na DVD "Moje modely a jejich létání III."
Ne nespletl jsem se, "modely"... Někdo měl problém s názvem, ačkoli jiní zas tvrdili, že už to do polomaket patří, tak abych někomu nepřivozoval traumata, tak jsem již od druhého DVD změnil název na: "Moje modely a jejich létání II."
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one