OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz
Focke-Wulf FW-190A
měřítko:  1/10,5
Rozpětí: 982 mm
Délka: 832 mm
Motor: OC-400/6V-3
Vrtule: 9x9 třílistá
Hmotnost: 595 g
Serva: 4 x Power HD 1900A
Materiál: Polystyren + balza
Plocha křídla: 17,4 dm2
Elektronika: Přijímač Hitec HPD-07RB + Jeti JES20
Plošné zatížení: 34,2 g/dm2
Baterie: 2S LiPol Mystery 2400mAh

S hystorií tvorby modelu Focke-Wulf je to ale složitější, než se asi i dá pochopit...
Je faktem, že německé stroje mě zaujali vlastně až při kresbě kamufláže právě tohoto modelu..
Ale předbíhám...
Při zalétávání Lavočkina proběhla taková krátká diskuze, že by jí slušel na nebi Focke-Wulf..
FW-190A

FW-190A

Horní pohled kamufláže mého FW-190A
FW-190A

FW-190A

Spodní kamufláž mého FW-190A
FW-190A

FW-190A

Focke-Wulf FW-190A těsně před prvním startem..
Ale to já měl již vybroušený trup a vypálená a hotová křídla právě na tohohle fešáka FW-190A velikosti opět 1/10,5 při rozpětí: 98,2 cm, délce: 83,2cm s plánovaným pohonem mojí převodovkou..
Pochopitelně s řízeným motorem, křidélky, výškovkou a směrovkou.
Tak jsem vzápětí nabídl Liborovi, že mu ho dám na dokončení, tak si ho odvezl s sebou...
Během týdne, kdy jsme se viděli v práci jsem se ptal, jak vypadá Fokec..
Pořád neměl čas na dokončení, tedy zhotovení křidélek, osazení servy a motorem a nátěrem..
Po čase mu asi moje dotazy začaly vadit, tak po necelém roce mi ho donesl ať ho dodělám já..
No a tak ležel zase u mě nějaký měsíc, až....
FW-190A

FW-190A

Čelní útok se zábleskem z pravého kulometu..
FW-190A

FW-190A

Výškový let Fokece...
FW-190A

FW-190A

Silueta FW-190A...
FW-190A

FW-190A

V průletu nad lesem...
FW-190A

FW-190A

Při zahájení útoku...
FW-190A

FW-190A

V nízkém průletu okolo lesa...
Pustil jsem se do toho a během čtyř odpolední ho dodělal i s náročnou tvorbou kamufláže, při které mi pomáhala i Monika /přítelkyně - družka/.
Ta kamufláž nám dala opravdu zabrat.
Dokonce jsem i původní přetíral, pořát to nebylo ono..
Až konečně...
Doladil jsem ještě detaily letadla, zabudoval LED kulomety a byl hotov.
Tak a mám ho hotového..
Před pár dny /začátkem srpna 2009/ jsem se jej rozhodl zalétnout.
Luk přijel, bylo klidno, měl foťák, já nachystanou kameru i model a vyrazili jsme na Kamínky.
Zkompletoval jsem letadlo, zapálil si na uklidněnou, pokecal s Lukem...
Vzal jsem tak dlouho očekávaného Focke-Wulfa FW-190A, nafotili jsme ho a...
Chvilka soustředění před prvním letem - HOP!!
A v tom momentě jsem měl plné ruce práce.. Vzlétl v klidovém vodorovném letu,
ale jen jsem se trošku dotkl kniplů, dělal takové psí kusy, že jsem byl rád, že jsem ho po necelém minutovém "letu" dostal do bezmotorového kluzu a do naštěstí bezkolizního přitání..
Mezitím jsem volal Šaclům a Biťasovi, že zkouším Fokeca na Kaminkách.. Biťas nemohl, ale Šaclovi, že dojedou...
TĚŽIŠTĚ!
Málo místa pro posunutí těžiště, díky přepážkám serv..
Nezbylo mi nic jiného, než to risknout s tím, že..
Přijímač vyjmu z umístění mezi trupem a táhlem směrovky, kterou jsem nesměl použít za letu a doslova nacpu za přepážku k baterii.. Podařilo se, dal /vecpal/ jsem nabitou baterii a složil model.
Těžiště se díky tomu posunulo o dobrý centimetr a půl dopředu.. Před tím se mi tam přijímač nepodařilo k baterii dostat, tak jsem jej vložil mezi táhlo směrovky a trup, a už bylo asi moc vzadu.
Plný výkon, HOP a ...
Letěl klidně, pohnu kniplem a super, teď reagoval a lítal dle mých představ! Ba víc!!
Luxusně! Chvíli jsem dělal průlety na nafocení, potom blbinky /mezitím dorazili Šaclovi/ a nakonec akrobatiké prvky.. Zvládl i dva po sobě jdoucí výkruty bez většího propadu, několik přemetů za sebou, zvrat, volný pád i vývrtku na plynu..
Vážně super..
Lítal jsem tak 12 minut, slábl výkon, tak jsem šel na přistání do zralého obilí..
Luxus, pohoda..
FW-190A

FW-190A

Na maximální rychlosti...
FW-190A

FW-190A

V náklonu v zatáčce...
FW-190A

FW-190A

Při klesání...
FW-190A

FW-190A

Čelní útok se simulací výstřelů...
FW-190A

FW-190A

V průběhu utaženého lopingu...
FW-190A

FW-190A

V průletu na maximálce oproti lesu...
Rozhodoval jsem se dlouho jestli jít ještě jednou, ale pro složité dolování baterie přes přijímač jsem už nechtěl.. Nakonec přijely kombajny a prach nás vyhnal všechny domů...
Doma jsem odstranil přepážku serv a celé to posunul, tak o čtyři centimetry dozadu.. Potom již to bylo dobré... Přijímač jde vložit k bateriím do čumáku a honění těžiště je to tam.. Jsem s ním spokojený.. Snad i víc než spokojený.
Videa z letu jsou již hotová.
Na DVD zatím není - připravuje se...
FW-190A

FW-190A

Při úhybném stoupání...
Focke-Wulf Fw-190A s kabinou...
měřítko:  1/10,5
Tak je to tady.. Na popíchnutí přítele Karla, že by to chtělo pilota a kabinku jsem se usnesl, že to tedy zkusím..
Upekl jsem si několik kabin a už to zůstávalo jen na tom , sehnat pilota..
V této velikosti ( 1/10,5 / ve které stavím skoro žádní nejsou, tak jsem se rozhodl, že si zkusím nějakého vysochat sám..
Vcelku se mi dařilo jak s "pečením" kabinek s kopyty různých materiálů, tak tvorba pilotů různých stran, s níž jsem se s vámi podělil
v časopice Model Hobby magazín 01/2011.
Napekl jsem, vysochal pilota, vytvořil kokpit a dal dohromady.. Výsledek vidíte sami.
Chci tímto poděkovat Karlovi Mojžíšovi nejen za prvotní instrukce, ale i zapůjčení pomůcky a především to popíchnutí.. :-)
Taktéž Peťovi alias BGone, za morální podporu a poznatky z jeho "pečení" kabin a ženě Monice, za nebrblání při pečení
nejedlého materiálu / PET lahví / v naší troubě a vůbec podporu při mém koníčku..
FW-190A

FW-190A

Průlet..
FW-190A

FW-190A

Stoupání...
FW-190A

FW-190A

Odlétání...
Video letu je zatím jen z fotoaparátu nekvalitní..
Model je hodný, poslušný a na přistání se nese jedna báseň..
Pochopitelně osazený otokulomety..
FW-190

FW-190

Vystoupávání v průletu..
FW-190A

FW-190A

Zatáčka...
FW-190

FW-190

Odlet do ponuré ovlohy..
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one