OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz
Mikojan Gurevič Mig-3
měřítko:  1/10,5
Rozpětí: 971 mm
Délka: 785 mm
Motor: OC-400/6V-3
Vrtule: 9x9 třílistá
Hmotnost: 558 g
Serva: 4 x Power HD 1900A
Materiál: Polystyren + balza
Plocha křídla: 16,6 dm2
Elektronika: Přijímač Hitec HPD-07RB + Jeti JES20
Plošné zatížení: 33.61 g/dm2
Baterie: 2S LiPol 1700mAh

K výrobě Miga -3 mě dovedla spíš soutěživost se synovcem..
On jej začal stavět dříve, ale potom měl delší pauzu, tak jsem se rozhodl, že si jej postavím taky, zajímalo mě totiž jak bude létat s takovým účkovým a zaobleným křídlem.
Mig-3

Mig-3

Boční pohled před prvním letem na Mikojana Mig-3
Mig-3

Mig-3

Pohled shora na Mig-3
Mig-3

Mig-3

Zkouška kluzu pro případnou úpravu těžiště
Mig-3

Mig-3

Simulace útoku na plné rychlosti...
Tak jsme rozjeli soutěžení, ale pochopitelně vyhrál... Já teprve začal a on jej měl před dokončením a s křidélky v době, kdy já z nich ještě neměl dobrý pocit...
Ale nakonec po jeho úspěšných letech s křidélkami /přes počáteční nezdary/,
jsem je udělal taky. Kamufláž se mi líbila zimní s rudou šipkou a nápisem "Za vlast".
Model velikosti 1/10,5 o rozpětí: 97,2 cm a délce: 78,6 cm s řízeným motorem, křidélky, výškovkou a směrovkou jsem dokončil asi za měsíc po synovci... Vybavil jsem jej mojí převodovkou a šli jsme ho zkusit..
Mig-3

Mig-3

ZOOM průletu...
Mig-3

Mig-3

Klesání v průletu...
Mig-3

Mig-3

Dokončení lopingu...
Mig-3

Mig-3

V klesavé utáhnuté zatáčce..
Tentokrát s modelářským kolegou a spolužákem ze základky, který mě k modelařině vlastně přivedl - Liborem Jebáčkem..
Tímto mu za to mnohokrát děkuji!!
Zajeli jsme na kopec do Sentic, složili Miga, já vzal kameru, Libor vysílačku a šup.. Letěl!! Byla to nádhera, bílé éro, v dálce v pozadí Čebín...
Zalétali jsme ho, nafotili a jeli domů.. Musím přiznat, že byl trošku pomalejší než ostatní modely, tak jsem špekuloval nad jiným pohonem..
Později jsem sehnal set s velmi pěkným uvedením na trh /motor s regulátorem/, střídavý motor RAY B2835/16 s regulátorem RAY 25A. Jelikož napřímo byl na malou vrtuli, napadlo mě udělat jej /přizpůsobit/ na můj převod 4,2:1..
Podařilo se, ale...
Mig-3

Mig-3

Výškový let..
Mig-3

Mig-3

Útok na vrtulník...
Mig-3

Mig-3

V průběhu výkrutu...
Mig-3

Mig-3

V první čtvrtině výkrutu...
Jakmile se objeví známé ale - je zle....
Mig lítal sice podstatně rychleji a obratněji, ale po sedmi létáních ani jednou nevypnul regulátor ,ač byl nastaven /najumprován/ na LiPol, podbil mi LiPolky v důsledku čehož se nafoukly a byly na nic... Pohon jsem měřil, odebíral necelých 10A a baterie měla v pohodě držet 25A trvale.. No a to jsem koupil ty sety dva /.../.
A havárie? Ano, při jednom létání kolegy Libora s mým Migem letěl nízký průlet bez motoru, přidal, ale motor zabral se spožděním, Mig šel do náklonu, Libor kontroval a bác!!!
Po křídle s přemetem a Mig byl napůl!! Do druhého dne jsem jej však opravil,
přetřel šrám, vyměnil střídavého REYe za můj pohon a lítalo se dál...
Tak jsem se opět vrátil k mojí převodovce a snad alespoň ty motory v budoucnu někam použiju... Regulátory to dělaly oba, těm už nevěřím...
Mig-3 je zajímavý a v letu nádherný stíhací stroj... Lze vidět na DVD "Moje modely a jejich lítání IV."
Mikoyan-Gurevich MiG-3
měřítko: 1/10,5
Rozpětí: 970 mm
Délka: 785 mm
Motor: EMAX BL 2215/25
Vrtule: na 2S LiPol 9x9-třílistá na 3S zkusím GWS 9x5-třílistá
Hmotnost: 506 g
Serva: 2xPOWER HD 1900A+2 x Modell Expert
Plocha křídla: 16.6 dm2
Elektronika: ASSAN X8 R7 7Ch 2.4GHz + Hobby King 30A
Plošné zatížení: 30.48 g/dm2
Baterie: 2S Turnigy 1800mAh /3S Rhino 1750mAh
Mig-3

Mig-3

Nizounký průlet ve stoupavé zatáčce...
Mig-3

Mig-3

Odlet...
Mig-3

Mig-3

Prolítává...
Mig-3

Mig-3

Odlítává...
Tak a další srdcová šedesátsedma!
Tedy Mikojan-Gurevič Mig-3 v kamufláži a číslem Alexandra Pokryškina..
Jak je mým zvykem, tak opět v měřítku 1/10,5
Miga jsem opět vybavil optokulomety /pro simulaci střelby/,pilotem, kokpitem se zaměřovačem a bižuterií..
Trup jsem vyhladil tmelem, vybavil mým prvním stříďákem /což je vidět i při prvním záletu-změnilo se těžiště, na což jsem zapomněl/.
Naštěstí to odnesl jenom kužel, jinak jsem měl kliku..
Tak jsem hned vysoustružil ve stojanovce nové /pro jistotu dva/.
Křídlo je opět šroubované.
Chtěl bych opět poděkovat Peťovi alias BGone za natočení letového videa, které jsem sestříhal a vkládám ve finální podobě..
Zálet byl poháněn baterií 2S Zippy 1800mAh, avšak na popud Peťe jsem zkusil i 3S Rhino 1750 mAh.
Vrtule však nemá v těchto otáčkách již takovou účinnost, motor se hřál a rychlost se zvýšila jen nepatrně..
Nezbývá než zkoušet a laborovat s jinými vrtulemi, chtěl bych-li létat rychleji a na 3S..
Asi vrtule GWS 9x5-třílistá by mohla být vhodnější..
Na páté fotografii je vidět odlesk výstřelu z optokulometu.
Mig-3

Mig-3

Průlet..
Mig-3

Mig-3

Stoupák...
Mig-3

Mig-3

Střelba...
Nakonec jsem vyzkoušel různé vrtule a zdá se mi nejvhodnější 9x8 třílistá na 2S LiPol..
Rychlost slušná, stoupavost větší a delší, motor méně namáhaný, let delší..
Prostě paráda.
Jen se změnila vlastnost kluzu, přebroušením a nátěrem křídel do hladka..
Nedá se to tzv. vydojit na přistávání - má tendenci jít po křídle.. (Jako skutečné)..
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one