OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz

Mistel DFS-230 & Messerschmitt Bf-109E

Messerschmitt Bf-190E s nosným zařízením..
Rozpětí: 946 mm
Délka: 828 mm
Hmotnost: 786 g
Plocha křídla: 15.7 dm2
Plošné zatížení: 50.06 g/dm2
Motor: FC 28-22 1200ot./V
Vrtule: třílistá GWS 9x5
Serva: 4 x Hextronik HXT 900 + 1 x HobbyKing 939MG Metal Gear
Regulátor: HobbyKing 30A Modrá Série
Baterie: 3S LiPol Zippy 2200mAh
Elektronika: Hitec Eclipse s Assan X8-2,4GHz + přijímač X8 R6 6Ch 2.4GHz

DSF-230 kluzák Luftwaffe
Rozpětí: 2127 mm
Délka: 1070 mm
Hmotnost: 1223 g
Plocha křídla: 39,3 dm2
Plošné zatížení: 31,1 g/dm2
Serva: 2 x Corona CS-928BB + 2 x Hextronik HXT 900
Elektronika: přijímač Assan X8 R6 6Ch 2.4GHz + BEC 3A
Baterie: 2S LiPol Turnigy 1600mAh

Složení Mistel DFS-230 + Bf-109E
Měřítko: 1/10,5
Rozpětí: 2127 mm
Délka: 1070 mm
Hmotnost: 2009 g
Plocha křídla: 55,0 dm2
Plošné zatížení: 36,5 g/dm2
První varianty tohoto projektu kombinovaly kluzák DFS 230 s cvičným Kl 35, ale i další varianty jako DFS 230 a Bf 109E-4, kdy se především ověřoval samotný koncept řiditelnosti konstrukce dvou letadel. Po dokončení zkoušek obdržel svoje bojové jméno Mistel alias "Beethoven Gerät".
Řídící letoun byl upevněn na hřbetě řízeného letounu pomocí konstrukce obráceného písmene V, spojujíce tak letouny na křídlech a pomocným nosníkem na koncích trupů u ocasních ploch. Letouny tak byly mezi sebou uchyceny třemi body. Stíhač pro tyto účely byl dodatečně vybaven kotevními body a připevňoval se k nosnému letounu pomocí výbušných nýtů, které zajišťovaly jeho odpoutání během letu. Stíhač byl také vybaven spojeným řízením nosného letounu s možným přepnutím pro udržení přímého letu.
Bf-109E

Bf-109E

Messerschmitt Bf-109E s bombami
Moje plány

Moje plány

RC plány projektu Mistel v Corelu
Stojiny Mistel

Stojiny Mistel

Zhotovení podpěr Mistel
Mistel zkouška

Mistel zkouška

Zkouška držáků projektu RC Mistel
Jak již to u mě bývá zvykem, krásné letadlo, zajímavé letadlo, zajímavý projekt, různorodé tvary, zajímavý popis nebo zvláštní až šílený stroj, to jsou moje výzvy...
No a tohle byla výzva pro mě. Zajímavý projekt, zajímavá kombinace a elegantní vzhled: http://forum.valka.cz/attachments/65/VAL0756.jpg
Tak jsem si dal za úkol, že sestrojím Mistela tak, jako ve skutečnosti.. Tedy, aby spolu vzlétly, vystoupaly do výšky a tam teprve došlo k jejich odpojení.
Tím začal boj vzájemných protichůdných myšlenek a nápadů v mojí hlavě..
Nakonec jednoduchost zvítězila. Přílišné překombinovávání je jen zdrojem možných poruch..
Nejprve bylo třeba nakreslit plán a vymyslet úpravy na křídle a ocase trupu DFS-230 pro montáž nosného zařízení, s ohledem na možnosti po úpravách Bf-109E s nosným zařízením..
Teď již je asi všem jasný můj prvopočáteční úmysl - ne odhoz bomb, ale projekt MISTEL. Nakonec zvítězilo vymyšlené zařízení starší více než 70 let, tak jsem tedy okopíroval původní originální nosné zařízení, což bylo nakonec to nejlepší a nejrychlejší řešení.. K tomu jsem však dospěl po určitém čase zkoumání.
Tak jsem tedy začal provádět úpravy na trupu DFS. Messerschmitt Bf-109E již s tímto mým záměrem počítal, tak zde bylo vše již nachystané při tzv. odhazovacím zařízení bomb..
Zhotovení

Zhotovení

Zhotovení podpěr Mistel
Finální pohled

Finální pohled

Konečná úprava v trupu DFS
Detail vzpěry

Detail vzpěry

Detail vzpěry na křídle DFS v RC Mistel
Mistel - montáž

Mistel - montáž

Kompletace RC Mistel DFS-230 a Bf-109E
Nejprve je třeba vrátit se k samotné kostře trupu DFS.. Zde je potřeba vyříznout na stojinu zářez v kořenovém balsovém profilu křídla jako na obrázku tak, aby bylo umožněno vsunutí konektoru pro servo a nosník. Dále zhotovíme stojiny a do zadní části trupu DFS vsunovací zámek pro třetí stojinu. Jako na obrázku. Tím je vlastně veškerá ta přípravná práce na DFS hotová.
Levou a pravou stojinu jsem vytvořil pomocí vyříznutí tvaru písmene velkého I, na něho naletovaným nerezovým drátem s ohnutým koncem tak, aby zapadl do předvrtaného otvoru těžišťového žebra a přelepenou obdélníčkem překližky tak, aby lícoval s kořenovým žebrem. Drát jsem dále ohnul do potřebného úhlu, na konec drátu jsem naletoval očko zámku a drát po očko vlepil do domku z tenké překližky a balsy. Nakonec jsem pro zmenšení odporu na stojinách zabrousil náběžnou i odtokovou hranu a usadil do DFS na zkoušku. Po doladění úhlů stojin jsem je zpevnil prolitím sekundovým lepidlem a postřikem aktivátorem.
Zadní stojinu jsem zajistil skrz předvrtaný otvor kouskem kulatinky a nasucho vyzkoušel jak vše sedí. Vše jsem doladil, dopřenatíral a hurá na letiště /louku/.
Mistel DFS

Mistel DFS

Mistel před úpravou vzpěr
Mistel DFS

Mistel DFS

před finálním dokončením..
Zadní vzpěra

Zadní vzpěra

Vzpěry Mistel

Vzpěry Mistel

Hlavní stojina Mistel DFS 230 a Bf 109E
Nedalo mi to hned nenafotit.. Po nafocení jsem si doma později všimnul, že to pořád není tak nějak ono a tak jsem narychlo dodělával úchyty lanoví, lanoví a tzv. přední skutečný žebřiňák.
No a namísto drátových hlavních vzpěr hlavního křídla jsem vytvořil taky maketovější..
To je dobře vidět i u videa kluzáku DFS 230 na: http://www.youtube.com/watch?v=qPxE93VWo44
Tak, komplet je již několikrát vyzkoušený "nasucho", dovychytávané všechny nedokonalosti i při odpojování a teď již více než měsíc a půl čekám na tzv. "druhého" RC pilota, který se se mnou do toho záletu Mistela pustí.. Blíží se nemilosrdně podzim a tím to nejbezpečnější možné zalétání odešlo spolu s posečením obilí, ale i tak bych si moc přál aby se nám povedl letos zálet s odpojením.. Proto potřebuji k rukám druhého pilota, dva prostě neuřídím..
Tak jakmile se to podaří, přidám odkaz na video či video crash a popř. nějaké fotky letu..No a teď již všechno jen pořádně vyzkoušet..
Mistel

Mistel

Dokončené vzpěry Mistel
DFS 230

DFS 230

DFS 230 - ale se pronese..
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one