OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz

North American P-51B Mustang

North American P-51B Mustang
měřítko:  1/10,5
Rozpětí: 1077 mm
Délka: 936 mm
Motor: OC-400/6V-3
Vrtule: 9x9 třílistá - původně 9x8 čtyřlistá
Hmotnost: 587 g
Serva: 2x Xtreme
Materiál: Polystyren + balza
Plocha křídla: 20,8 dm2
Elektronika: Přijímač Hitec HPD-07RB + Jeti JES20
Plošné zatížení: 28.22 g/dm2
Baterie: 2S LiPol 1700mAh

Tento model vznikl vlastně díky shlédnutí filmu "Pearl Harbur".
Zero jsem v té době již měl, tak chyběl Mustang a jaký jiný než P-51B...
Mě osobně se líbil více než, jeho nástupce P-51D, už pro tu kabinu, křídlo
a trup. Už jsem viděl, jak bude prohánět Zero po obloze...
Trup i křídlo bylo vcelku brzo hotové.. Prázdninové období.. No a ...
Mustang P-51B

Mustang P-51B

Skoro dokončený P-51B jen natřít kužel a vlepit znak rozzuřeného šneka ..
Mustang P-51B

Mustang P-51B

Béčkový Mustang v simulaci útoku..
Mustang P-51B

Mustang P-51B

V mírné zatáčce...
Jednoho dne jsem dostal mail od Šneka s pozvánkou na oslavu jeho
narozenin a to byla výzva... Zaslíbil jsem mu účast a dostal spásný nápad,
že mu ho dodělám a dám k narozeninám i s jeho logem na trupu...
Měl jsem co dělat, jelikož jsem však měl na prázdninách u sebe ještě
syna Olika /dobře kreslí/, tak jsem ho poprosil, ať zkouší kreslit
rozzuřeného šneka. Namaloval jich nespočet, tak nakonec bylo i těžké
vybrat, kterého použít na trup.
Pochopitelně model byl opět ve velikostním měřítku 1/10,5 tedy o rozpětí: 107,7 cm a délce: 93,6 cm s pohonem mojí převodovky s MIG400 a řízeným motorem, křidélky, výškovkou i směrovkou.
Kamufláž jsem udělal opět dle skutečnosti, v barvě starozelené, ovšem mimo
logo zuřivého šneka "Furious snail" - to byl můj výmysl na dárek pro Šneka
/kamaráda z vojny/ a zbývalo mi jej překreslit a dodělat..
Mustang P-51B

Mustang P-51B

Pohled na spodní část..
Mustang P-51B

Mustang P-51B

Nízký průlet P-51B při zkušebním letu...
Mustang P-51B

Mustang P-51B

Sestup...
Pochopitelně po dokončení hlavní kamufláže a osazení modelu motorem a servy,
bylo před konečnou úpravou potřeba model vyzkoušet a zalítnout i pro případ, kdyby měl menší kolizi při níž by utrpěl na kosmetickém vzhledu..
Spolu s Lukem jsme to tedy šli zkusit, já s pocitem úzkosti - co kdybych havaroval apod.
Nakonec HOP... Posadil se do křídel a pomalu mizel ve stoupání v dáli..
Po udělání okruhu jsem přistál, posunul těžiště asi o 7mm vpřed a znovu...
HOP.. Letěl nádherně, nebyl přecitlivělý a poslochal na slovo...
Vystoupal jsem, vyzkoušel obraty a akrobatické prvky a dospěl k názoru, že je
dost dobrý, sice podstatně míň obratný a živý než jeho nástupce P-51D, ale šlo to...
Avšak přes to, že jsem měl na víkendovou oslavu šnekových narozenin zajištěný odvoz
a pro zichr pojištěný půjčením auta, pro mou smůlu to dopadlo úplně jinak..
Sestra dostala dovolenou a tu sobotu ráno odjeli se se švagrem dovolenkovat, takže auto nebylo a odvoz selhal na synovcově práci, jezdí po montážích po světě, měl se sice vrátit už v pátek dopoledne, ale jako naschvál se jim to prodloužilo a vrátili se až
následující úterý.. Takže překvapaní se nekonalo, Šnek byl zklamaný a já byl
taky zklamaný... Dárek v podobě modelu Mustanga P-51B jsem mu předal asi o půl roku později, při jeho náhodné návštěvě, ale ostatní padlo v niveč...
Tímto se mu znovu omlouvám, mrzelo to i mě! Opravdu...
Mustang P-51B

Mustang P-51B

Mírné klesání na plné rychlosti...
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one