OwlCastle
664 71Veverská Bítýška
Brno - venkov
e-mail: OwlCastle@seznam.cz
Supermarine Spitfire Mk.V   
měřítko 1/10,5
Rozpětí: 1069 mm
Délka: 902 mm
Vrtule: třílistá 9x9
Hmotnost: 524 g
Serva: 2 x Xtreme
Motor: P/U 280-3 později OC-400/6V-3
Plocha křídla: 21.4 dm2
Elektronika: Přijímač Hitec HPD-07RB + Jeti JES20
Plošné zatížení: 24.49 g/dm2
Baterie: 7x AAA NiCd 850mA později 2S LiPol 1700

Tak konečně!! Můj sen jsem začal pomalu uskutečňovat.. Supermarine Spitfire Mk.Vb byl tím snem. Vzal jsem si sice v té době velké sousto, ale nakonec se mi to podařilo jez z tzv. 3wiew náčrtu, naštěstí i s řezy trupu, tak jsem měl vyhráno. Zde mi pomohla minulost Kittaře. Piloval jsem svou metodu krok po kroku až se trup podařil a jaká byla moje radost, když se na svět pomalu rodil Spit, to se nedá popsat..
Model jsem udělal ve velikosti 1:10,5 a později vlastně tuto velikost aplikoval na všechny ostatní modely a tuto velikost nazval jako Moji - 10,5tinu.
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Já - Sovička před obávaným prvním hozením..
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

To je supéééér!!! Letííííííí !!!!!
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Výškový let pro pokusy akrobacie a zjištění vlastností..
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Slabinou byl i kužel z plastu, při brnknutí o kamínek praskl...
Spit byl poháněn motorovou jednotkou s převodovkou P/U280-3 /dobrá maketovost vrtule/, později jsem vymýšlel podobnou, ale se silnějším motorem.
Ze zvyku jsem zatím neuvažoval nad křidélky, což jsem později uznal, že byla chyba mít z nich tzv. strach.
Spit mě překvapil!!! Létal na první hození luxusně!! Snad navzdory odrazování ostatních pro jeho údajnou modelovou nelétatelnost.. Elipsové křídla jsem brousil vlastně od ruky..
Více však v popisu stavby.
Později jsem původní pohon PU280/3 vyměnil za vlastní pohon jemu podobný. Vlastně šlo jen o stejný převodový poměr a použití původního unašeče a listů..
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Spodní část Spita..
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Při nácviku přistání...
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Přistávání do peřin..
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Splněný sen nad očekávání..
Změnil jsem koncepci, motor a vychytal nejčastější chyby pohonů PU/280/2-3.
Změnila se tím dlouhodobě /na roky/ životnost a slabosti plastikových částí.
Spit s tímto pohonem nejenom létal,ale dokázal i slabší akrobacii jako loping,souvrat a vývrtku. Mít křidélka, zvládl by všechno.. To vím dnes.
Létal jsem s ním roky a užíval si ho do sytosti. V pozdější době jsem jej podaroval kamarádovi z vojny Jirkovi-alias Šnekovi. Má jej doposud a občes při jeho návštěvě si společně s tímto modelem zalétáme. Je luxusní!!
Ukázky na DVD "Moje polomakety a jejich létání I."
Mezitím se do modelařiny dostal i syn Olik a toužil po podobném modelu, ale líbil se mu Mustang P-51D.
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

V ponurém podnebí jako tehdy....
Spitfire Mk.V

Spitfire Mk.V

Jarní nízký průlet...
.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one